Regulamin najmu MAMROWER

REGULAMIN USŁUGI NAJMU

MAMROWER

Obowiązujące dla umów zawieranych od 21.09.2023

  • 1. DEFINICJE UŻYTE W REGULAMINIE
  1. Usługodawca- Andrzej Dymek prowadzący działalność gospodarczą pod firmą TRW ANDRZEJ DYMEK, ul. Stanisława Klimeckiego 23, 30-705 Kraków, NIP: 9371594642, REGON 356389568.
  2. Użytkownik– osoba fizyczna, będąca konsumentem w rozumieniu art. 221 kodeksu cywilnego lub osobą działającą na warunkach określonych w art. 3855 kodeksu cywilnego, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych i korzystająca z usługi Abonamentu Rowerowego.
  3. Abonament Rowerowy- usługa świadczona przez Usługodawcę, polegająca na odpłatnym udostępnieniu do używania Użytkownikowi Sprzętu, na podstawie Umowy Abonamentu Rowerowego z obowiązkiem zapłaty za korzystanie ze sprzętu w Okresie trwania umowy; Abonament Rowerowy trwa aż do momentu wygaśnięcia umowy (36 miesięcy, 36 opłat abonamentowych) lub Rezygnacji lub rozwiązania Umowy.
  4. Sprzęt – pojazd w postaci roweru dziecięcego, rowerka biegowego lub hulajnogi, wybrany przez Użytkownika spośród modeli oferowanych przez Usługodawcę na stronie internetowej www.mamrower.pl lub w siedzibie Usługodawcy.
  5. Umowa Abonamentu Rowerowego- umowa zawierana pomiędzy Usługodawcą a Użytkownikiem na okres 36 miesięcy, na mocy której świadczona jest usługa Abonamentu Rowerowego. Umowa zawierana jest w momencie zaakceptowania przez Usługodawcę Zamówienia Użytkownika.
  6. Zamówienie – wybór Sprzętu przez Użytkownika za pośrednictwem Konta Użytkownika lub osobiście w siedzibie Usługodawcy.
  7. Okres Rozliczeniowy- przedział czasowy obejmujący 1 miesiąc liczony od dnia zawarcia Umowy Abonamentu Rowerowego lub od dnia następującego po upływie poprzedniego Okresu Rozliczeniowego, za który pobierane są opłaty abonamentowe określone w Cenniku i w którym możliwe jest korzystanie z udostępnionego Sprzętu. Umowa Abonamentu Rowerowego zawiera 36 Okresów Rozliczeniowych.
  8. Regulamin- niniejszy Regulamin Usługi Abonamentu Rowerowego.
  9. Cennik- dokument udostępniony na stronie internetowej www.mamrower.pl oraz w siedzibie Usługodawcy pod adresem: ul. Stanisława Klimeckiego 23; 30-705 Kraków, zawierający zestawienie opłat z tytułu Umowy Abonamentu Rowerowego,
  10. Cena – wysokość opłaty należnej za korzystanie w ramach Umowy Abonamentu Rowerowego. Cena rozłożona jest na 36 równych, miesięcznych opłat abonamentowych, płatnych za każdy Okres Rozliczeniowy, chyba że Umowa ulegnie wcześniejszemu rozwiązaniu. Usługodawca zastrzega możliwość wprowadzenia zmian cen za usługi oraz zmiany specyfikacji abonamentów rowerowych, jednak wszelkie tego typu zmiany obowiązywać będą nie wcześniej aniżeli 30 dni po opublikowaniu informacji o zmianach, zaś Użytkownik będzie miał prawo rozwiązać Umowę Abonamentu Rowerowego w przypadku braku akceptacji zmian cen za usługi oraz zmiany specyfikacji abonamentów rowerowych.
  11. Kaucja – jednorazowa opłata pobierana przez Usługodawcę w momencie zawarcia Umowy Abonamentu Rowerowego w celu zabezpieczenia roszczeń Usługodawcy względem Użytkownika, wynikających z łączącego strony Abonamentu Rowerowego. Kaucja nie zostanie pobrana jeśli podmiot – klient przejdzie pozytywną weryfikację w BIK.
  12. Metoda płatności – – oferowana Użytkownikowi przez Usługodawcę metoda dokonywania płatności za Okres Rozliczeniowy korzystania z Abonamentu Rowerowego.
  13. Płatność – pobieranie co miesiąc przez Usługodawcę zobowiązania pieniężnego Użytkownika wynikającego z zawartej Umowy Abonamentu Rozliczeniowego za pomocą oferowanej Metody płatności, za każdy Okres Rozliczeniowy, aż do momentu Rezygnacji lub wygaśnięcia lub rozwiązania Umowy. Opłaty pobierane są pierwszego dnia nowego Okresu Rozliczeniowego. Jeżeli płatność nie może być zrealizowana ze względu na upływ terminu ważności, brak środków lub z innych przyczyn i jeżeli Użytkownik nie dokona Rezygnacji, nastąpi zawieszenie Abonamentu Rowerowego do momentu wskazania poprawnej Metody
    Płatności. Użytkownik upoważnia Usługodawcę do pobierania opłat przy użyciu oferowanej Metody Płatności i ponosi odpowiedzialność za wszelkie niepobrane, należne kwoty.
  1. Rezygnacja – oświadczenie Użytkownika o rezygnacji z Umowy Abonamentu Rowerowego, złożone poprzez stronę internetową www.mamrower.pl, lub pisemnie wysłane do siedziby Usługodawcy pod adresem: TRW Andrzej Dymek, ul. Stanisława Klimeckiego 23, 30-705 Kraków. Rezygnacja może być złożona w dowolnym momencie, przy czym Abonament Rowerowy będzie obowiązywał do końca Okresu Rozliczeniowego. Rezygnacja z Abonamentu Rowerowego powoduje rozwiązanie Umowy Abonamentu Rowerowego i obowiązek zapłaty opłaty za wcześniejsze anulowanie abonamentu w sposób określony w § 8 ust. 4 Regulaminu, a także automatyczne zlikwidowanie Konta Użytkownika na koniec danego Okresu Rozliczeniowego (o ile Użytkownik takie Konto posiada Nie dotyczy to sytuacji, o której mowa w § 5 ust. 8 Regulaminu.
  1. RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
  2. Konto Użytkownika –profil Użytkownika funkcjonujący na stronie internetowej: www.mamrower.pl, po zarejestrowaniu się Użytkownika.
  3. Siła wyższa – nieprzewidziane wydarzenia lub zdarzenie spowodowane czynnikami zewnętrznymi o charakterze nadzwyczajnym, którego nie można było przewidzieć i nie można było mu zapobiec (np. katastrofa, działanie sił przyrody, pandemia, stan nadzwyczajny, stan klęski żywiołowej), które wystąpią niezależnie od woli Usługodawcy czy Użytkownika.
  4. „Sprzęt” – pojazd jednośladowy w postaci roweru dziecięcego, rowerka biegowego lub hulajnogi, lub pojazd trójkołowy.
  • 2. ZASADY SUBSKRYPCJI ABONAMENTU ROWEROWEGO
  1. Regulamin stanowi integralną część Umowy Abonamentu Rowerowego zawieranej pomiędzy Usługodawcą a Użytkownikiem
  2. Usługodawca oddaje do używania, a Użytkownik przyjmuje do używania Sprzęt, zgodnie z poniższymi warunkami:
    2.1. Umowa Abonamentu Rowerowego obowiązuje pod warunkiem pobrania Kaucji, o której mowa w §4 do momentu rozwiązania Umowy, o którym mowa w §8 Regulaminu.
    2.2. Abonament Rowerowy rozpoczyna się z momentem pobrania pierwszej płatności za rozpoczęty Okres Rozliczeniowy do upływu Okresu Rozliczeniowego, w trakcie którego została złożona Rezygnacja.
    2.3. Sprzęt jest własnością Usługodawcy – o ile Klient nie zdecyduje o jego wykupie.
  3. Obowiązki Użytkownika:
    3.1. Użytkownik obowiązany jest korzystać ze Sprzętu zgodnie z:
    a) Regulaminem;
    b) obowiązującymi przepisami prawa;
    c) zaleceniami (komunikatami, zarządzeniami) Usługodawcy oraz producentów Sprzętu, a ponadto organów zarządzających ruchem i innych uprawnionych do ustalania zasad poruszania się Sprzętem.
    3.2. Użytkownik korzystający z Abonamentu Rowerowego jednocześnie oświadcza, że posiada środki finansowe umożliwiające mu zapłatę Ceny należnej za korzystanie w ramach Okresu Rozliczeniowego z Abonamentu Rowerowego.
    3.3. Użytkownik będzie używał Sprzętu w prawidłowy i ostrożny sposób, a w szczególności:
    a) nie będzie pozostawiał Sprzętu bez osobistego nadzoru;
    b) będzie stosował blokadę rowerową;
    c) będzie dbał o czystość Sprzętu;
    d) nie dopuści do zalania Sprzętu, przez co rozumie się zanurzenie go pod powierzchnię wody;
    e) w przypadku czyszczenia Sprzętu – nie będzie używał myjki ciśnieniowej, której użytkowanie niszczy łożyska;
    f) w czasie postoju nie będzie pozostawiał Sprzętu w pozycji leżącej (należy używać stopki rowerowej utrzymującej Sprzęt w pozycji pionowej).
    3.4. Użytkownik będzie używał Sprzętu w sposób odpowiadający jego właściwościom i przeznaczeniu.
    3.5. Użytkownik będzie dbał o Sprzęt, w taki sposób, aby nie narazić Sprzętu na utratę lub uszkodzenie. Użytkownik jest zobowiązany bezzwłocznie zgłosić Usługodawcy oraz postępować zgodnie z instrukcjami Usługodawcy w przypadku:
    a) każdego uszkodzenia, kolizji lub wypadku w czasie, gdy Sprzęt był w dyspozycji Użytkownika; zgłoszenia należy dokonać nie później niż w ciągu 1 doby od zdarzenia (chyba, że z przyczyn uzasadnionych okolicznościami nie jest to możliwe, np. ze względu na stan zdrowia Użytkownika, w takiej sytuacji należy dokonać zgłoszenia najszybciej jak to będzie możliwe); Użytkownik obowiązany jest ponadto, w ciągu 24 godzin od zdarzenia (chyba, że z przyczyn uzasadnionych okolicznościami nie jest to możliwe, np. ze względu na stan zdrowia Użytkownika, w takiej sytuacji należy dokonać zgłoszenia najszybciej jak to będzie możliwe) przesłać Usługodawcy oświadczenie z miejsca kolizji lub wypadku, którego był uczestnikiem wskazujące na okoliczności i ewentualnego sprawcę kolizji lub wypadku;
    b) utraty Sprzętu;
    c) awarii Sprzętu.
    3.6. Użytkownik nie może oddać Sprzętu do korzystania jakiejkolwiek osobie trzeciej bez pisemnej (pod rygorem nieważności) zgody Usługodawcy. Powyższe nie dotyczy małoletnich pozostających pod prawną opieką Użytkownika. W przypadku udostępnienia Sprzętu osobie trzeciej, Użytkownik odpowiada za wszystkie jej działania, w szczególności za wyrządzone przez nią szkody.
    3.7. Użytkownik nie może w jakikolwiek sposób obciążyć Sprzętu (przez co rozumie się w szczególności ustanowienie ograniczonego prawa rzeczowego na Sprzęcie takiego jak zastaw, zastaw rejestrowy, i inne) jako zabezpieczenie wierzytelności.
    3.8. Bez uzyskania wcześniejszej pisemnej (pod rygorem nieważności) zgody Usługodawcy, Użytkownik nie będzie zmieniać, modyfikować, niczego montować do Sprzętu, chyba że zmiana, modyfikacja lub montaż jest łatwo usuwalne, bez szkody dla możliwości funkcjonalnych lub wartości ekonomicznej Sprzętu.
    3.9. Użytkownik nie może dokonywać samodzielnie żadnych napraw Sprzętu. Usługodawca dopuszcza możliwość, po wyrażeniu przez Usługodawcę pisemnej zgody, na naprawy Sprzętu przez Użytkownika, pod warunkiem, że taka naprawa odbędzie się w profesjonalnym serwisie rowerowym, a Użytkownik potwierdzi ten fakt odpowiednim rachunkiem oraz opisem dokonanych napraw sporządzonym przez serwis.
    3.10. Użytkownik na swój własny koszt będzie utrzymywał Sprzęt w dobrym stanie technicznym, wyglądzie (czystość) i stanie ogólnym z uwzględnieniem normalnej i rozsądnej eksploatacji Sprzętu.
    3.11. Jeśli Sprzęt w momencie zwrotu do Usługodawcy nie jest w dobrym stanie technicznym (np. zardzewiały łańcuch, uszkodzone lub wygięte szprychy lub obręcz), wyglądzie (przez co rozumie się: czystość, estetykę Sprzętu) lub stanie ogólnym, Usługodawca może dokonywać takich napraw samodzielnie lub może zlecić dokonania takich napraw, jakie są niezbędne do doprowadzenia Sprzętu do dobrego stanu technicznego, wyglądu lub stanu ogólnego, z wyjątkiem normalnego i rozsądnego zużycia Sprzętu. Usługodawca wykona powyższe naprawy w rozsądnym czasie od zwrotu Sprzętu i przekaże Użytkownikowi powiadomienie o wszelkich poniesionych kosztach, z obowiązkiem ich pokrycia przez Użytkownika.

    3.12 Nowe rowery posiadają Gwarancję Producenta na wady produkcyjne – wszelkie zgłoszone wady produkcyjne, po uznaniu ich przez producenta, będą wymienione nieodpłatnie przez Usługodawcę.

  4. Obowiązki Usługodawcy:
    4.1. Usługodawca zapewnia, iż Sprzęt będzie sprawny i w dobrym stanie technicznym przy jego dostarczeniu/odbiorze.
    4.2. Jeżeli w chwili dostarczenia/ odbioru Sprzętu istniała wada/usterka Sprzętu, która uniemożliwia przydatność Sprzętu do normalnego użytku, Usługodawca w terminie 14 dni ma obowiązek usunąć wadę/usterkę, a w sytuacji gdy usunięcie wady/usterki jest niemożliwe lub nadmiernie utrudnione – wymienić Sprzęt na wolny od wad, z wyłączeniem sytuacji gdy Użytkownik wiedział o wadzie w chwili dostarczenia/odbioru Sprzętu. Za czas, w którym Użytkownik nie posiadał Sprzętu Usługodawca zwróci stosunkową część pobranej opłaty za dany Okres Rozliczeniowy.
  • 3. KONTO UŻYTKOWNIKA
  1.  Użytkownik, który założył Konto Użytkownika i od którego pobiera się opłatę członkowską przy użyciu wybranej Metody Płatności będzie mieć dostęp do takiego konta i kontrolę nad nim. Aby zapewnić sobie kontrolę nad kontem oraz zapobiec przejęciu konta przez nieuprawnione osoby, Użytkownik nie powinien nikomu ujawniać hasła ani szczegółów dotyczących wybranej Metody Płatności (np. ostatnich czterech cyfr numeru karty kredytowej lub debetowej bądź adresu e-mail). Użytkownik jest odpowiedzialny za aktualizację i poprawność przekazanych Usługodawcy informacji dotyczących jego konta.
  2. Użytkownik powinien zachować ostrożność w przypadku otrzymania wiadomości wymagających podania numeru karty kredytowej lub innych danych dotyczących Konta. Ujawnienie takich informacji w odpowiedzi na tego typu korespondencję może skutkować kradzieżą tożsamości. W celu zalogowania się na własne Konto Użytkownika należy zawsze przechodzić na witrynę mamrower.pl przez samodzielne wpisanie jej adresu w przeglądarce, a nie używać hiperłącza z jakiejkolwiek wiadomości e-mail bądź innej korespondencji elektronicznej, nawet jeżeli sprawia ona wrażenie wiadomości oficjalnej.
  3. Usługodawca zastrzega sobie prawo do likwidacji lub zawieszenia Konta Użytkownika, gdy wymagają tego względy ochrony Użytkownika, Usługodawcy lub jego partnerów przed skutkami kradzieży tożsamości lub innych działań niezgodnych z prawem.
  • 4. ZASADY ZAMAWIANIA SPRZĘTU I PŁATNOŚCI
  1.  Użytkownik może złożyć w ramach Konta Użytkownika na stronie internetowej mamrower.pl lub osobiście w siedzibie Usługodawcy pod adresem: ul. Stanisława Klimeckiego 23, 30-705 Kraków Zamówienie Abonamentu Rowerowego poprzez wskazanie wybranego Sprzętu na podstawie skatalogowanych przez Usługodawcę modeli rowerów dziecięcych dostępnych do wynajmu w ramach 36- miesięcznej Umowy Abonamentu Rowerowego, z obowiązującym 1- miesięcznym Okresem Rozliczeniowym, przy uwzględnieniu płatności z góry za rozpoczęcie każdego kolejnego Okresu Rozliczeniowego.
  2. Użytkownik składający Zamówienie, podaje równocześnie niezbędne dane osobowe, tj.: imię i nazwisko, aktualny adres zamieszkania, PESEL, seria i numer dokumentu tożsamości, aktualny adres e-mail oraz oświadcza o zapoznaniu się i akceptacji niniejszego Regulaminu oraz Cennika, a także dokonuje wyboru metody płatności oraz wyboru sposobu dostawy/odbioru Sprzętu.
  3. Każde Zamówienie musi uzyskać akceptację Usługodawcy wyrażaną za pośrednictwem poczty elektronicznej i przesyłaną na wskazany przez Użytkownika adres e-mail podany podczas wypełniania formularza Zamówienia w ramach Konta Użytkownika na stronie internetowej www.mamrower.pl lub pisemnego oświadczenia o przyjęciu Zamówienia, w przypadku składania Zamówienia osobiście w siedzibie Usługodawcy.
  4. Warunkiem uzyskania akceptacji Usługodawcy jest dostępność wybranego przez Użytkownika Sprzętu oraz pozytywna weryfikacja wiarygodności finansowej Użytkownika dokonana przez Usługodawcę. Wraz ze złożenie Zamówienia Użytkownik upoważnia Usługodawcę do zasięgania informacji o jego sytuacji finansowej.
  5. Z momentem akceptacji Zamówienia, Usługodawca pobiera, za pomocą wybranej przez Użytkownika Metody Płatności, Kaucję w wysokości określonej w Cenniku.
  6. Z momentem akceptacji Zamówienia, Usługodawca pobiera, za pomocą wybranej przez Użytkownika Metody Płatności, subskrypcję w wysokości określonej w Cenniku, wynikającą z zawartej Umowy Abonamentu za rozpoczęty Okres Rozliczeniowy.
  7. Po wykonaniu wszystkich obowiązków przez Użytkownika wynikających z § 4 pkt 4, 5 i 6 Usługodawca zobowiązuje się do niezwłocznej realizacji zamówienia i wysłania Sprzętu pod wskazany przez Użytkownika adres dostawy.
  8. W przypadku opóźnienia w zapłacie którejkolwiek z opłat należnych Usługodawcy, Użytkownik zobowiązany będzie do zapłaty odsetek za opóźnienie w ustawowej wysokości.
  9. Szczegóły dotyczące obsługi płatności, bezpieczeństwa transakcji, w tym Regulaminy Serwisów Rozliczeniowych, udostępnione zostały na stronach internetowych Serwisów Płatności.
  10. Opłata za kolejne Okresy Rozliczeniowe jest zgodna z Cennikiem najmu Sprzętu.
  11. Usługodawca wystawi i prześle faktury VAT w formie elektronicznej na podany przez Użytkownika adres e – mail.
  12. Złożenie Zamówienia z opcją płatności cyklicznych stanowi jednoczesne wyrażenie zgody przez Użytkownika na powiązanie jego Konta Użytkownika z ciągiem znaków identyfikujących kartę płatniczą i umożliwiających dokonanie kolejnych transakcji. Karta płatnicza jest identyfikowana na podstawie unikalnego numeru (tzw. token) oraz ciągu znaków przesyłanych przez serwis rozliczeniowy, umożliwiający dokonanie transakcji.
  13. Autoryzacja transakcji płatności kartą kredytową dokonywana jest przez dany serwis rozliczeniowy przy współpracy z bankiem, który wydał kartę płatniczą. Dane wprowadzane do formularza autoryzacji transakcji dotyczące posiadacza karty (dane osobowe, numer karty) przekazywane są bezpośrednio do serwisu rozliczeniowego. Usługodawca nie gromadzi danych dotyczących kart, którymi dokonywane są płatności jak również jakichkolwiek innych danych udostępnianych przez Użytkownika przy dokonywaniu przez Użytkowników za pośrednictwem serwisu rozliczeniowego takich płatności za Abonament.
  • 5. ODPOWIEDZIALNOŚĆ
  1. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za ryzyko utraty, kradzieży, uszkodzenia lub zniszczenia Sprzętu.
  2. W przypadku utraty, kradzieży lub uszkodzeń, których naprawa ze względu na bardzo wysokie koszty, okaże się nieopłacalna, Użytkownik będzie kontynuował płatności za dalsze Okresy Rozliczeniowe, lub może jednorazowo wykupić utracony pojazd zgodnie z ich cennikiem detalicznym.
  3. Użytkownik niezwłocznie zawiadomi Usługodawcę o utracie, kradzieży lub uszkodzeniu Sprzętu (na zasadach określonych w §2 ust. 3 pkt. 3.5)
  4. W przypadku kradzieży, utraty Sprzętu (straty całkowitej) Usługodawca zatrzymuje kaucję (o ile została pobrana) zgodnie z regulaminem MAMrower oraz cennikiem.
  5. W razie uszkodzeń, których naprawa ze względu na bardzo wysokie koszty, okaże się nieopłacalna Usługodawca zatrzymuje kaucję (o ile została pobrana) zgodnie z regulaminem MAMrower oraz cennikiem.
  6. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za wszelkie roszczenia i zobowiązania wynikające lub związane z korzystaniem ze Sprzętu przez Użytkownika.
  7. Użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność za osoby małoletnie, które użytkują Sprzęt w okresie obowiązywania Umowy Abonamentu Rowerowego.
  8. Zapłata wszelkich kar pieniężnych, grzywien, innych opłat za korzystanie z infrastruktury drogowej oraz innych należności prywatno- i publicznoprawnych wynikłych z korzystania ze Sprzętu przez Użytkownika jest obowiązkiem Użytkownika, chyba, że Użytkownik wykaże, że zgodnie z przepisami prawa nie ponosi odpowiedzialności za zapłatę tego rodzaju kwot albo wykaże, że nałożenie ich na  Użytkownika nastąpiło z winy Usługodawcy. Użytkownik jest zobowiązany do zwrotu kwot, które Usługodawca zapłacił w związku z naruszeniem przez Użytkownika zobowiązania określonego w zdaniu poprzednim.
  9. Żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienie lub niewykonanie Umowy Abonamentu Rowerowego w takim zakresie, w jakim zostało to spowodowane działaniem Siły Wyższej. W przypadku wystąpienia Siły Wyższej strona, która się na nią powołuje poinformuje o tym niezwłocznie drugą stronę i uzgodni z drugą stroną podjęcie ewentualnych środków w celu usunięcia skutków działania Siły Wyższej. Ciężar dowodu opóźnienia lub niewykonania zobowiązania z powodu Siły Wyższej obciąża stronę, która powołuje się na Siłę Wyższą.
  • 6. WYKUPIENIE SPRZĘTU
  1. Jeżeli użytkownik użytkuje ten sam pojazd przez cały okres trwania Umowy Abonamentu Rowerowego (36 miesięcy), to po uiszczeniu opłaty za ostatni okres rozliczeniowy i upływie trwania Umowy Abonamentu Rowerowego przedmiot najmu przechodzi na własność Użytkownika bez ponoszenia dodatkowych opłat.
  2. Użytkownik, ma prawo do wcześniejszego nabycia na własność Sprzętu poprzez spłacenie pozostałych płatności subskrypcji wynikających z Umowy Abonamentu Rowerowego.
  • 7. WYMIANA SPRZĘTU
  1. Użytkownik, który należycie wykonuje wszystkie obowiązki wynikające z Umowy Abonamentu Rowerowego może wymienić Sprzęt na inny, dostępny w ofercie Usługodawcy. W tym celu, Użytkownik wyśle Usługodawcy wniosek przez stronę internetową mamrower.pl o zmianę przedmiotu Abonamentu Rowerowego, w którym wskaże nowy Sprzęt.
  2. Użytkownik wybierając nowy Sprzęt akceptuje jednocześnie zmianę ceny abonamentowej i wszystkie związane z tym koszty dodatkowe zgodne z cennikiem znajdującym się na stronie www.mamrower.pl
  3. Użytkownik zapakuje wymieniany rower w karton rowerowy, który zostanie odebrany przez kuriera w momencie dostarczenia nowego sprzętu.
  4. Wymiana Sprzętu będzie możliwa pod warunkiem akceptacji wniosku o zmianę przedmiotu Abonamentu Rowerowego przez Usługodawcę, za pośrednictwem wiadomości e-mail przesłanej na wskazany przez Użytkownika adres.
  5. Wydanie wymienionego Sprzętu nastąpi po uzupełnieniu przez Użytkownika kwoty wpłaconej kaucji do wysokości odpowiadającej nowemu Sprzętowi, wynikającej z Cennika.
  6. Darmowa wymiana Sprzętu jest możliwa po okresie
    a)12 miesięcy w przypadku jeździków, biegówek oraz hulajnóg
    b)18 miesięcy w przypadku rowerów
  7. Wymiana Sprzętu będzie możliwa po uiszczeniu opłat związanych z wymiana zgodnie z cennikiem o ile jest to przed okresem darmowej wymiany opisanych w §7 pkt 6
  • 8. ROZWIĄZANIE UMOWY ABONAMENTU ROWEROWEGO
  1. Umowa Abonamentu Rowerowego ulega rozwiązaniu na skutek złożenia przez Usługodawcę Rezygnacji, a także w przypadkach wskazanych w Regulaminie.
  2. Umowa Abonamentu Rowerowego ulega rozwiązaniu na skutek oświadczenia o rozwiązaniu Umowy ze skutkiem natychmiastowym, złożonego w formie wiadomości e-mail przez Usługodawcę Użytkownikowi w przypadku, gdy:
    a) Usługodawca nie będzie miał możliwości pobrania płatności za kolejny Okres Rozliczeniowy lub Użytkownik opóźnia się powyżej 7 dni z zapłatą Ceny co najmniej za jeden pełny Okres Rozliczeniowy, pomimo uprzedzenia go na piśmie o zamiarze wypowiedzenia stosunku prawnego i wyznaczenia dodatkowego, miesięcznego terminu do zapłaty zaległych i bieżących należności;
    b) Użytkownik nie uzupełnił kwoty kaucji do pełnej wysokości zgodnie z § 5 ust. 4 oraz § 7 ust. 5;
    c) Użytkownik rażąco narusza postanowienia Regulaminu, w tym w szczególności postanowienia § 2 i § 5Regulaminu.
  3.  Oświadczenie o rozwiązaniu wysyłane jest na adres e-mail Użytkownika podany w umowie abonamentu rowerowego, a jeśli uległ zmianie- na ostatnio podany przez Użytkownika. Użytkownik zobowiązany jest do niezwłocznego poinformowania Usługodawcy o zmianie adresów korespondencyjnych.
  4. W przypadku wcześniejszego rozwiązania Umowy Abonamentu Rowerowego Użytkownik zobowiązany jest do zapłaty w terminie 14 dni od daty dostarczenia roweru do Usługodawcy:
    a) opłaty abonamentowej należnej za miesiąc rozwiązania Umowy (o ile nie została wcześniej uiszczona);
    b) opłaty za anulowanie Abonamentu po rozwiązaniu umowy zgodne z cennikiem
  5.  Suma opłat może zostać rozliczona z Kaucją (o ile została pobrana) wpłaconą przez Użytkownika.
  6. W przypadku rozwiązania Umowy Abonamentu Rowerowego:
    6.1. Użytkownik ma obowiązek:
    a) zwrócić czysty Sprzęt Usługodawcy w dobrym stanie technicznym, wyglądzie i stanie ogólnym z wyjątkiem normalnej i rozsądnej eksploatacji Sprzętu.
    b) rozliczyć wszelkie poniesione w związku z łączącym strony Abonamentem Rowerowym koszty, przewyższające wartość pobranej Kaucji (o ile została pobrana).

6.2. W przypadku gdy Kaucja nie została pobrana Użytkownik akceptuje, że zostanie obciążony ewentualnymi powstałymi kosztami opisanymi w §8 pkt 6.1.

6.3. Usługodawca ma obowiązek zwrócić na rzecz Użytkownika pobraną kaucję (o ile została pobrana), w wysokości uwzględniającej zaliczenie Kaucji na poczet wszelkich roszczeń Usługodawcy wynikających w związku z łączącym strony Abonamentem Rowerowym, w tym opłat za Okresy Rozliczeniowe, opłat za naprawę lub z tytułu uszkodzenia sprzętu.

  • 9. ODSTĄPIENIE OD UMOWY ABONAMENTU ROWEROWEGO
  1. W przypadku zawarcia umowy abonamentowej na odległość, klient będący konsumentem oraz przedsiębiorcą będący osobą fizyczną mają prawo odstąpić od niej bez podawania przyczyny w terminie 14 dni od daty zawarcia umowy abonamentu rowerowego.
  2. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy abonamentowej może przybrać dowolną treść, z której wynikać będzie wola odstąpienia od umowy. Klient będący konsumentem oraz przedsiębiorcą będący osobą fizyczną mogą posłużyć się wzorem formularza odstąpienia od umowy, który stanowi Załącznik nr 2 do „Ustawy o Prawach Konsumenta”.
  3. W celu odstąpienia od umowy abonamentowej klient będący konsumentem oraz przedsiębiorcą będący osobą fizyczną mogą też złożyć stosowne oświadczenie o odstąpieniu od umowy, którego wzór znajduje się na stronie mamrower.pl
  4. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy abonamentowej należy przesłać:
    a) Elektronicznie na adres: kontakt@mamrower.pl
    b) Pisemnie na adres: TRW Andrzej Dymek; ul. Stanisława Klimeckiego 23;
    30-705 Kraków z dopiskiem: „Odstąpienie od Umowy”
  5. Użytkownik będący konsumentem oraz przedsiębiorcą będący osobą fizyczną są zobowiązani niezwłocznie odesłać sprzęt najmu na adres wskazany w §9 pkt 4b nie później niż w terminie 14 dni od dnia w którym złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy abonamentu rowerowego.
  6. Usługodawca niezwłocznie – nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym Usługodawca został poinformowany o decyzji Użytkownika o odstąpieniu od umowy abonamentu rowerowego, zwróci Użytkownikowi wszystkie dokonane przez niego płatności przy użyciu takich samych sposobów płatniczych , jakie zostały użyte przez Użytkownika w pierwotnej transakcji, chyba że Użytkownik wyrazi zgodę na inne rozwiązanie.
  7. W zakresie nieuregulowanych Ogólnymi Warunkami, w zakresie odstąpienia od umowy abonamentu rowerowego zastosowanie mają postanowienia ustawy z dnia 30. Maja 2014 O Prawach Konsumenta.
  • 10. ZWROT SPRZĘTU
  1. Użytkownik zwróci Sprzęt w terminie 7 dni od dnia rozwiązania lub wygaśnięcia Umowy Abonamentu Rowerowego (z wyłączeniem par6 pkt1 czyli gdy użytkownik użytkuje ten sam pojazd przez cały okres trwania Umowy Abonamentu Rowerowego).
  2. W przypadku niezwrócenia Sprzętu w terminie określonym w ust. 1 powyżej, Użytkownik zobowiązany będzie do zapłaty na rzecz Usługodawcy wynagrodzenia za bezumowne korzystanie ze Sprzętu w wysokości 200 zł (słownie: dwieście złotych 00/100) za każdy rozpoczęty dzień oraz ponosi pełną odpowiedzialność finansową w przypadku uszkodzenia i awarii Sprzętu.
  3. W przypadku niezwrócenia Sprzętu w terminie określonym w ust. 1 powyżej i braku kontaktu Użytkownika z Usługodawcą, Usługodawca ma prawo przekazać dane Użytkownika policji z informacją o możliwości popełnienia przez Użytkownika przestępstwa przywłaszczenia.
  • 11. PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH
  1. Administratorem danych osobowych jest Usługodawca to jest TRW Andrzej Dymek
  2. Zasady przetwarzania przez Usługodawcę danych osobowych określa Polityka Prywatności dostępna na stronie mamrower.pl
  • 12. REKLAMACJE
  1. Reklamacje można zgłaszać listownie na adres TRW Andrzej Dymek, ul. Stanisława Klimeckiego 23, 30-705 Kraków lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres kontakt@mamrower.pl
  2. Reklamacja zostanie rozpatrzona w terminie nie dłuższym niż 30 dni od daty jej wpływu do Usługodawcy.
  3. Odpowiedź na reklamację Usługodawca przekazuje Użytkownikowi na papierze lub innym trwałym nośniku, np. za pośrednictwem poczty elektronicznej.
  • 13. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
  1.  Ewentualne spory wynikłe w związku z korzystaniem z Abonamentu Rowerowego będą rozstrzygane przez sąd właściwy miejscowo dla siedziby Usługodawcy i podlegają prawu polskiemu, z zastrzeżeniem, że w przypadku konsumenta w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego właściwy będzie sąd według właściwości ogólnej.
  2. Wszelkie spory pomiędzy Użytkownikiem będącym konsumentem a Usługodawcą związane są z korzystaniem z Abonamentu Rowerowego, mogą zostać poddane przez Użytkownika procedurze pozasądowego rozstrzygania sporów z wykorzystaniem platformy ODR (Online Dispute Resolution), dostępnej pod adresem internetowym http://ec.europa.eu/consumers/odr.
  3. Korzystanie z Platformy ODR jest uprawnieniem, a nie obowiązkiem Klienta i następuje zgodnie z przepisami Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich).
  4. Użytkownikowi będącemu konsumentem przysługuje prawo odstąpienia od umowy zawartej wskutek aktywowania Konta Użytkownika dla potrzeb realizacji Abonamentu Rowerowego w terminie 14 dni od jej zawarcia bez podania przyczyny, z zastrzeżeniem, że Użytkownik ma obowiązek zapłaty za zrealizowane usługi, a z chwilą skutecznego odstąpienia umowę uważa się za niezawartą. Użytkownik może odstąpić od umowy, składając Usługodawcy na piśmie lub za pośrednictwem e-mail oświadczenie o odstąpieniu. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy wysłać informację o wykonaniu przysługującego prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu wskazanego w zdaniu pierwszym.
  5. Usługodawca jest uprawniony do wyrejestrowania Użytkownika z Konta Użytkownika w przypadku naruszenia przez Użytkownika Regulaminu lub obowiązujących przepisów prawa.
  6. W zakresie nieuregulowanym w Regulaminie zasady funkcjonowania oraz korzystania z Abonamentu Rowerowego regulują powszechnie obowiązujące przepisy prawa.
  7. Usługodawca jest uprawniony do zmiany Regulaminu z następujących przyczyn: a. zmiana przepisów prawa wpływająca na wzajemne prawa i obowiązki pomiędzy Usługodawcą a Użytkownikiem lub zmiana interpretacji powyższych przepisów prawa wskutek orzeczeń sądów, decyzji, rekomendacji lub zaleceń właściwych w danym zakresie urzędów lub organów; b. zmiana sposobu świadczenia Usługodawcy ze względów technicznych lub technologicznych (w szczególności aktualizacji wymagań technicznych wskazanych w Regulaminie); c. modyfikacja, wprowadzenia nowych lub wycofanie dotychczasowych funkcjonalności Abonamentu Rowerowego; d. zmiana kosztów, obciążeń lub strat ponoszonych przez Usługodawcę w związku ze świadczeniem Abonamentu Rowerowego. Informacja o zmianie Regulaminu zostanie przesłana Użytkownikowi na adres e-mail z co najmniej 7–dniowym wyprzedzeniem. Brak rezygnacji przez Użytkownika z Usługi Abonamentu Rowerowego do momentu wejścia w życie zmian w Regulaminie oznacza, że Użytkownik zaakceptował zmiany.
  8. Regulamin jest dostępny na www.mamrower.pl w sposób umożliwiający jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie.
  9. Regulamin wchodzi w życie z dniem 21.09.2023 roku.